XML Sitemaps: Τι είναι και ποιος ο ρόλος τους στο SEO;

Ένας sitemap (χάρτης ιστότοπου) είναι ένα αρχείο το οποίο περιέχει μια λίστα με όλες τις σελίδες της ιστοσελίδας σας και έχει στόχο να ενημερώνει τις μηχανές αναζήτησης για τη δομή και την οργάνωση του περιεχομένου της.

Οι αράχνες των μηχανών αναζήτησης (π.χ. το Googlebot) χρησιμοποιούν αυτό το αρχείο ώστε να περιηγηθούν και να διαβάσουν με εξυπνότερο τρόπο το domain σας αλλά και για να διαπιστώσουν αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτό κατά καιρούς.

Ιδανικά, αν φροντίζετε σωστά το ζήτημα των εσωτερικών συνδέσμων (internal linking), οι αράχνες (crawlers) είναι σε θέση να ανακαλύψουν αρκετά γρήγορα τις περισσότερες από τις σελίδες της ιστοσελίδας σας.

Ακόμα, όμως, και αν έχετε άριστη εσωτερική σύνδεση, ένας XML Sitemap μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση ειδικά αν η ιστοσελίδα σας χαρακτηρίζεται από τις παρακάτω καταστάσεις:

  • Το domain σας είναι πραγματικά μεγάλο. Ως αποτέλεσμα μπορεί να παρατηρήσετε καθυστέρηση της ευρετηρίασης μερικών από τις νεότερες σελίδες του, επομένως ένας sitemap είναι ακριβώς ότι χρειάζεστε για αυτό το πρόβλημα.
  • Η ιστοσελίδα σας φιλοξενεί πολλές σελίδες με περιεχόμενο που δεν ευνοεί την εσωτερική σύνδεση τους. Αν δε φροντίζετε να εισάγετε χειροκίνητα μερικά εσωτερικά links, ένας sitemap θα βοηθήσει τις αράχνες να ανακαλύψουν σελίδες που είναι δύσκολο να φτάσουν ακολουθώντας συνδέσμους.
  • Έχετε μικρό αριθμό εξωτερικών συνδέσμων που παραπέμπουν στο domain σας (backlinks). Το Googlebot και οι υπόλοιπες αράχνες των μηχανών αναζήτησης ανακαλύπτουν σελίδες ακολουθώντας συνδέσμους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η ευρετηρίαση περιεχομένου που δεν έχει δεχθεί links (ειδικά για νέα domains).

Επιπρόσθετα, ένας χάρτης ιστότοπου (sitemap) μπορεί να περιέχει επιπλέον στοιχεία για μια σελίδα που είναι πραγματικά χρήσιμα για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτά τα στοιχεία, γνωστά ως metadata, περιλαμβάνουν την ημερομηνία δημοσίευσης, την ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης και τη βαρύτητα του περιεχομένου μιας σελίδας σε σχέση με άλλες σελίδες του ίδιου domain.

Επομένως…

Γιατί χρειάζεστε έναν XML Sitemap (χάρτη ιστότοπου);

Από τη σκοπιά της βελτιστοποίησης (SEO) μιας ιστοσελίδας οι sitemaps είναι πολύ σημαντικοί και όχι γιατί θα σας χαρίσουν υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Η ύπαρξη sitemap θα εξασφαλίσει τη δυνατότητα ανάγνωσης κάθε γωνιάς της ιστοσελίδας σας, κάτι που είναι απαραίτητο και σαφώς προς όφελος σας.

Ένας XML Sitemap είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για μια νέα σελίδα/blog. Δεδομένου ότι τα περισσότερα νέα websites δε δέχονται backlinks είναι δυσκολότερο να ανακαλυφθούν από τις μηχανές αναζήτησης.

Μπορεί να μην ανακαλυφθεί ποτέ;

Όχι. Σίγουρα θα εντοπιστεί από τις αράχνες της Google (εκτός αν δεν το επιτρέψετε σκόπιμα) και καλό είναι τη στιγμή που θα γίνει αυτό να υπάρχει ο χάρτης ιστότοπου που θα ενημερώσει το Googlebot για κάθε σελίδα που έχετε δημιουργήσει.

Σε ότι αφορά στα παλαιότερα και δημοφιλέστερα domains, ένας sitemap συμβάλλει στην κατανόηση των αλλαγών και της οργάνωσης του περιεχομένου τους, καθώς παρέχει στοιχεία όπως αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω: ημερομηνίες τροποποίησης, προτεραιότητα κτλ.

Δημιουργία XML Sitemap για μια ιστοσελίδα WordPress

Εάν αναζητήσετε για πρόσθετα (plugins) που υπόσχονται να κάνουν αυτή τη δουλειά θα βρείτε πάρα πολλά. Επομένως, θα προχωρήσουμε με την παρουσίαση αυτού που χρησιμοποιούμε εμείς και με μια εναλλακτική λύση.

Χρησιμοποιείτε το WordPress SEO by Yoast;

Αν ναι, τότε έχετε ένα πρόσθετο για να φροντίσετε και το ζήτημα των XML sitemaps. Το WordPress SEO by Yoast είναι αυτό που χρησιμοποιούμε για το SEOpedia και για τις περισσότερες ιστοσελίδες που δημιουργούμε.

Δύο βασικοί λόγοι είναι πως αποφεύγουμε την εγκατάσταση ενός ακόμα plugin, αφού το χρησιμοποιούμε έτσι και αλλιώς για SEO, και ότι είναι εύκολο στη ρύθμιση σε ότι αφορά στη δημιουργία sitemaps.

Οι περισσότεροι χρήστες δε θα χρειαστεί να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις αντίστοιχες ρυθμίσεις. Αν και η δομή του μενού στο εν λόγω πρόσθετο έχει αλλάξει, σας προτείνουμε να διαβάσετε τον οδηγό ρύθμισης που έχουμε δημοσιεύσει στον οποίο γίνεται λόγος και για τις ρυθμίσεις των sitemaps.

Σε περίπτωση που δε θέλετε να χρησιμοποιήσετε το παραπάνω πρόσθετο μπορείτε να δοκιμάσετε το Google XML Sitemaps ως εναλλακτική λύση.

Υποβολή του XML Sitemap στη μηχανή αναζήτησης της Google

Το επόμενο βήμα μετά τη δημιουργία του χάρτη ιστότοπου είναι η υποβολή του στην Google. Σε αυτό το στάδιο πρέπει να έχετε πρόσβαση στα Google Webmaster Tools (χρειάζεστε μόνο ένα gmail).

Αν χρησιμοποιείτε για πρώτη φορά το παραπάνω εργαλείο θα χρειαστεί να εισάγετε την ιστοσελίδα σας και στη συνέχεια να ακολουθήσετε τις οδηγίες για να αποδείξετε πως το domain/website ανήκει σε εσάς. Δεν είναι δύσκολη διαδικασία και μπορείτε να βρείτε σχετικές πληροφορίες εδώ.

Εφόσον έχετε εισέλθει στα Webmaster Tools θα έχετε μπροστά σας μια εικόνα όπως την παρακάτω με το αντίστοιχο μενού να φαίνεται στο αριστερό τμήμα της σελίδας.

XML Sitemap at Webmaster Tools

Για να προχωρήσετε και να εισάγετε τον πρώτο χάρτη για τον ιστότοπό σας ακολουθήστε το σύνδεσμο «χάρτες ιστοτόπου» και στην επόμενη σελίδα κάνετε κλικ πάνω δεξιά στο «Προσθήκη/δοκιμή χάρτη ιστότοπου».

Υποβολή sitemap - Webmaster tools

Το μοναδικό στοιχείο που πρέπει να εισάγετε είναι το URL που περιέχει τον XML Sitemap που έχετε δημιουργήσει.

Για όσους χρησιμοποιούν το WordPress SEO by Yoast, το URL του sitemap φαίνεται από το link της παρακάτω εικόνας στο μενού του πρόσθετου.

Yoast URL XML Sitemap

Επομένως η εικόνα για την υποβολή του θα είναι κάπως έτσι:

Δοκιμή/προσθήκη XML sitemap

«Έκανα υποβολή του Sitemap μου, τώρα;»

Οι μηχανές αναζήτησης είναι ικανές να ανακαλύψουν χωρίς βοήθεια τους χάρτες ιστότοπου που υπάρχουν στο κύριο domain σας. Παρ΄ όλα αυτά αν τους υποβάλετε χειροκίνητα με την παραπάνω διαδικασία θα έχετε σημαντικό κέρδος.

Μέσα από τα Webmaster Tools μπορείτε να δείτε ακριβώς πόσες σελίδες ή/και εικόνες έχουν ευρετηριαστεί, να εντοπίσετε προβλήματα σε έναν sitemap και γενικότερα να λάβετε πληροφορίες για προβλήματα προς αποκατάσταση απευθείας από την Google.

Σιγουρευτείτε πως θα επιστρέφετε στα Webmaster Tools τουλάχιστον μια φορά το μήνα για να ελέγχετε την κατάσταση της ιστοσελίδας σας. Όσο περνάει ο καιρός και η σελίδα σας «μεγαλώνει» θα ανακαλύψετε στοιχεία τα οποία είναι πραγματικά χρήσιμα.

Συμπέρασμα

Για άλλη μια φορά, η δημιουργία και η υποβολή ενός XML sitemap δεν είναι ένας τρόπος για να κερδίσετε θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Είναι μια κίνηση με στόχο να τις βοηθήσει να κατανοήσουν την ιστοσελίδα σας προς όφελος σας.

Πηγή: www.seopedia.gr

About Socialshare

x

Check Also

Content Marketing vs SEO: Η αλήθεια πίσω από μια γελοία διαμάχη

Τον τελευταίο χρόνο έχουμε διαβάσει πραγματικά πολλές φορές άρθρα με τίτλους όπως: «Το Content Marketing ...

Πώς θα φαίνομαι «ψηλά» στην Google; Με 6 basic SEO tips!

Εδώ στο Papaki.gr ακούμε συχνά αυτή την ερώτηση και σίγουρα ο μέσος χρήστης είναι δύσκολο ...

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο