Content Marketing vs SEO: Η αλήθεια πίσω από μια γελοία διαμάχη

Τον τελευταίο χρόνο έχουμε διαβάσει πραγματικά πολλές φορές άρθρα με τίτλους όπως: «Το Content Marketing σκότωσε το SEO», «Το SEO πεθαίνει. Το Content Marketing έρχεται να πάρει τη θέση του»,

και ταυτόχρονα βλέπουμε αρκετούς επαγγελματίες να προσεγγίζουν ιδιοκτήτες σελίδων υποστηρίζοντας πως πρέπει να τους επιλέξετε γιατί δεν κάνουν SEO αλλά content marketing, διότι αυτό έχει καλύτερα αποτελέσματα τώρα.

Από την σκοπιά που βλέπουμε εμείς τα πράγματα, πρόκειται για μια ανόητη διαμάχη που τελικά ούτε καν υφίσταται. Θα χαρούμε να διαφωνήσετε μαζί μας αφού, όμως, συνεχίσετε την ανάγνωση.

Γιατί δεν υφίσταται;

Γιατί το content marketing δεν ανταγωνίζεται το SEO

Και ούτε το αντίθετο συμβαίνει. Στόχος δεν είναι να επιλέξετε ένα από τα δύο, γιατί χρειάζεστε και τα δύογια να πετύχετε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Η ιδιότητα του content marketer είναι διαφορετική από αυτή του SEOist (ή τουλάχιστον έτσι πρέπει να είναι) και επειδή αυτό είναι γνωστό στον αντίστοιχο χώρο, η παραπάνω διαμάχη προέκυψε κατά την άνοδο του content marketing για να αποκτήσουν δουλειά οι επαγγελματίες αυτού του κλάδου.

Η επίπτωση είναι αυτή: Ας πούμε ότι μπορείτε να διαθέσετε 300 ευρώ το μήνα για ότι αφορά στην προώθηση της ιστοσελίδα σας. Θα τα επενδύατε στο content marketing ή στο SEO;

Αυτό είναι ένα δίλημμα που καλούνται να αντιμετωπίσουν όσοι απευθύνονται σε μια ομάδα που διαχωρίζει το SEO από το content marketing. Ένα δίλημμα που δε θα έπρεπε να υπάρχει.

Πίσω από αυτό μπορούμε να βρούμε ακόμη ένα λόγο ύπαρξης του. Κάποτε το SEO ήταν εύκολο: μαζική και αυτοματοποιημένη απόκτηση backlinks, καταχώρηση σε δωρεάν καταλόγους, παραγωγή ενός κειμένου κάθε μήνα για «κίνηση» της σελίδας και μερικά επιπλέον links από σχόλια και forums. Περίμενε κανείς λίγο καιρό και έβλεπε αποτελέσματα.

Δεν βρίσκουμε κάτι λάθος σε αυτό. Κάποτε δούλευε και αυτό έκαναν όλοι. Σήμερα όμως όχι μόνο δε δουλεύει, αλλά φέρνει και ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Οι μηχανές αναζήτησης πλέον έχουν υιοθετήσει το θεσμό των ποινών. Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί έγινε αυτό;

Ας αφήσουμε απ΄ έξω λοιπόν την τακτική «δώσε μου χρήματα για να σου δώσω links» και ας παραδεχτούμε πως θέλει κόπο για να κερδίσει κανείς το παιχνίδι των μηχανών αναζήτησης σήμερα.

Το SEO δεν έχασε την αξία του και ποτέ δε θα τη χάσει. Ο όρος «SEO» την έχασε. Και αυτό είναι το σημείο που ο εμπορικός όρος του content marketing έρχεται στο προσκήνιο.

Οι επαγγελματίες του internet marketing γνωρίζουν καλά ότι τόσο το content marketing όσο το SEO είναι δυνατοί (και βασικοί) παίκτες σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης στο διαδίκτυο. Παίζουν όμως σε διαφορετικά γήπεδα και δε θα παίξουν ποτέ στο ίδιο.

Ο ρόλος και των δύο είναι ζωτικός στο online marketing, γιατί το αποτελεσματικό και ηθικό SEO δεν μπορεί πλέον να υπάρξει χωρίς το content marketing.

Η μείξη των δύο έχει αποτέλεσμα

Παράγουμε περιεχόμενο για να υποστηρίξουμε τους στόχους που έχουμε θέσει (content marketing). Αν το κάνουμε σωστά και έξυπνα, ακολουθώντας μια σειρά ενεργειών σε διάφορα στάδια της δημιουργίας του περιεχομένου, τότε μπορούμε να είμαστε και φιλικοί προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO).

Διακρίνεται κάποια σύγκρουση των δύο στην παραπάνω παράγραφο;

  • Το content marketing περιλαμβάνει μερικά στάδια όπως η παραγωγή τίτλων, η οργάνωση και ο τρόπος γραφής του κειμένου, τα γραφικά που θα χρησιμοποιηθούν κ.ά.
  • Το SEO αφορά σε θέματα όπως η βελτιστοποίηση των τίτλων, των κειμένων και γενικότερα της σελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.

Είναι ώρα να δούμε το ζήτημα σφαιρικά

Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν το SEO, το content marketing και το social media marketing ως τρία διαφορετικά πράγματα. Σαν να μπορείς να διαλέξεις ποιο από τα τρία θα χρησιμοποιήσεις.

Ο έξυπνος τρόπος δόμησης μια στρατηγικής online marketing είναι να αντιμετωπίσει κανείς τα social media και τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ως πτυχές μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται γύρω από την παραγωγή χρήσιμου και ανταγωνιστικού περιεχομένου.

Όλα τα παραπάνω ερμηνεύουν τον τρόπο που βλέπουμε εμείς το συγκεκριμένο ζήτημα. Ελπίζουμε να βοηθήσαμε να το δείτε και εσείς πιο ξεκάθαρα.

Πηγή: www.seopedia.gr

About Socialshare

x

Check Also

XML Sitemaps: Τι είναι και ποιος ο ρόλος τους στο SEO;

Ένας sitemap (χάρτης ιστότοπου) είναι ένα αρχείο το οποίο περιέχει μια λίστα με όλες τις ...

Πώς θα φαίνομαι «ψηλά» στην Google; Με 6 basic SEO tips!

Εδώ στο Papaki.gr ακούμε συχνά αυτή την ερώτηση και σίγουρα ο μέσος χρήστης είναι δύσκολο ...

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο