Πως να αυξήσετε την οργανική απήχηση στο facebook

Η οργανική απήχηση των δημοσιεύσεων στο facebook έπεσε κατακόρυφα για πολλές σελίδες περίπου στα τέλη του 2013 και από τότε ποτέ δεν επανήλθε.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που η οργανική απήχηση (organic reach) σας φαίνεται μικρή σε σύγκριση με τον αριθμό των likes που έχει η σελίδα σας, πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν είσαστε οι μόνοι που πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτό το φαινόμενο.

Υπάρχει κάποιος που δε γνωρίζει τι είναι η οργανική απήχηση; Είναι ο συνολικός αριθμός των μοναδικώνατόμων στα οποία προβλήθηκε η δημοσίευση μέσω μη πληρωμένης προβολής.

Βρείτε την ώρα που είναι συνδεμένοι οι περισσότεροι θαυμαστές σας

Αυτό το βήμα είναι το βασικότερο και πριν το αναλύσουμε, σας παρακαλούμε να ξεχάσετε όλα όσα έχετε διαβάσει σχετικά με αυτό το ζήτημα. Όλα!

Μπορεί να έχετε διαβάσει άρθρα που υποστηρίζουν ότι «Η καλύτερη ώρα για να πετύχετε τη μεγαλύτερη δυνατή απήχηση είναι στις 2 μ.μ». Μπορεί να έχετε βρεθεί απέναντι σε κάποιον που υποστηρίζει πως οι απογευματινές ώρες είναι οι ιδανικές.

Η καλύτερη ώρα για να δημοσιεύσετε στο facebook υπάρχει και πρέπει να τη βρείτε μόνοι σας αν στόχος σας είναι η καλύτερη δυνατή οργανική απήχηση. Η ώρα αυτή μπορεί να είναι μοναδική για κάθε σελίδα και σας το εγγυόμαστε ότι κανένας ξένος δεν μπορεί να την ορίσει για εσάς. Είναι ζήτημα λεπτών, αρκεί να ακολουθήσετε τον παραπάνω σύνδεσμο.

10 – 4 – 1 (;!)

Ας πούμε ότι έχετε 10 άρθρα που είναι χρήσιμα ή/και επίκαιρα ή/και διασκεδαστικά ή/και αστεία και φυσικά κοινωνικά (μη ξεχνάτε ότι το facebook είναι κοινωνικό δίκτυο). Μπορεί να μην είναι απαραίτητα δικό σας περιεχόμενο, αλλά και κείμενα τρίτων που πιστεύετε πως το κοινό σας θα βρει χρήσιμα.

Είναι προφανές ότι με το να παρέχετε συνεχώς νέο περιεχόμενο στους αναγνώστες σας θα προωθείτε το όνομα/μάρκα σας όλο και περισσότερο. Δεδομένου, όμως, ότι η συνεχής παραγωγή περιεχομένου είναι δύσκολη μπορείτε να μοιραστείτε και το περιεχόμενο άλλων σελίδων. Θα μιλήσουμε παρακάτω για αυτό.

Το «4» είναι ο ελάχιστος αριθμός των δημοσιεύσεων που θα σχετίζονται αποκλειστικά με εσάς. Μπορεί να είναι μια ενημέρωση κατάστασης, ένα κείμενο από το εταιρικό blog σας και γενικότερα κάτι σχετικό με το όνομα σας που είναι χρήσιμο και ενδιαφέρει το κοινό σας.

Ο αριθμός «1» είναι η μία και μοναδική φορά που θα προσπαθήσετε σε αυτές τις 10 δημοσιεύσεις να πουλήσετε ευθέως κάτι στο κοινό σας οδηγώντας το σε μια σελίδα προσφοράς στο website σας ή κάτι αντίστοιχο. Η συχνότητα 10-4-1 συμβαδίζει με την νοοτροπία των κοινωνικών δικτύων.

Νομίζετε ότι το κοινό σας ψάχνει να αγοράσει μέσω του facebook;

Η απάντηση είναι όχι τις περισσότερες φορές (σαφώς συμβαίνει, όμως δεν είναι η κύρια λειτουργία του). Περνάμε αρκετές ώρες την εβδομάδα σε αυτό και τις περισσότερες φορές αναζητούμε κάτι «ελαφρύ» για να ξεκουραστούμε.

Αν βρεθείτε σε μια παρέα και μιλάτε συνέχεια για τον εαυτό σας, πόσοι από τους συμμετέχοντες θα σας συμπαθήσουν;

Τελικά, σε ένα κοινωνικό δίκτυο αυτό που σίγουρα πρέπει να κάνετε είναι να είσαστε κοινωνικοί. Επομένως, οι (το πολύ) «5» δημοσιεύσεις που έμειναν καλό είναι να είναι ξεκούραστες και ταυτόχρονα χρήσιμες και επίκαιρες (χωρίς φυσικά να ξεφεύγουν από το αντικείμενο σας).

Δημοσιεύστε το σωστό περιεχόμενο συχνότερα

Όσοι παρατήρησαν πτώση στην οργανική απήχηση και γενικότερα όσοι νομίζουν πως η απήχηση είναι μικρή, πρέπει να γνωρίζουν ότι υπάρχουν δύο τύποι περιεχομένου που μπορεί κανείς να μοιραστεί:

1. Περιεχόμενο που θα φέρει άμεσο κέρδος (νέο προϊόν, νέα υπηρεσία, προσφορά κ.τ.λ.)
2. Περιεχόμενο που θα σας βοηθήσει να «χτίσετε» το όνομα σας και να γίνεται γνωστοί

Όταν το θέμα είναι η έκθεση του ονόματος σας, η λύση είναι η συχνή δημοσίευση στη σελίδα σας στο facebook (κατά συνέπεια και στο blog σας). Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο να παράγετε ποιοτικό περιεχόμενο συχνά και σας συμβουλεύουμε να κάνετε τα παρακάτω:

  • Αναδημοσιεύστε επίκαιρο περιεχόμενο που δημιουργήσατε στο παρελθόν: Για τους περισσότερους τομείς υπάρχουν θέματα που έχουν σταθερή αξία στο χρόνο, όπως για εμάς είναι τα #10 λάθη που πρέπει να αποφύγετε στα social media. Ποιος είπε ότι επιτρέπεται να μοιραστείτε το κάθε άρθρο σας μόνο μια φορά;
  • Μοιραστείτε με το κοινό σας (και) «πρόχειρο» περιεχόμενο/υλικό σχετικά με εσάς ή την επιχείρησή σας:Ταξιδεύετε για ένα συνέδριο; Μπορείτε να μοιραστείτε κάτι για αυτό την ώρα του ταξιδιού. Μπορείτε να αναφέρετε ακόμα και κάτι που συζητήσατε με ένα άτομο του χώρου σας πίνοντας τον καφέ σας. Είναι προφανές ότι αυτό δεν είναι δυνατό για κάθε τύπο σελίδας/επιχείρησης. Αν, όμως, είναι δυνατό για εσάς, δεν πρέπει να χάσετε την ευκαιρία.
  • Μη φοβάστε να μοιραστείτε περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας. Αν πιστεύετε ότι θα βοηθήσετε το κοινό σας, τότε μπορείτε να μοιραστείτε και ξένο, «ανταγωνιστικό» περιεχόμενο. Πρέπει να δείξετε στους θαυμαστές σας ότι στόχος σας είναι να τους ενημερώσετε και να τους βοηθήσετε, όποιος και αν είναι ο τρόπος.

Χρησιμοποιήστε ενεργητικές λέξεις στα μηνύματά σας

Ακούγεται (και είναι) τόσο εύκολο, αλλά ελάχιστοι το κάνουν. Το κείμενο που θα συνοδεύσει μια δημοσίευσή σας είναι πιο σημαντικό από όσο φαντάζεστε.

Θέλετε το κοινό σας να μοιραστεί τη δημοσίευσή σας; Δοκιμάστε να το ζητήσετε ευθέως.
Θέλετε σχόλια ή likes; Εξηγήστε γιατί και ζητήστε μερικά.

Η αλληλεπίδραση του κοινού σας με τις δημοσιεύσεις σας είναι καθοριστική. Θα το διαπιστώσετε μόνο όταν δείτε τη δύναμη της στα στατιστικά σας στοιχεία.

Προωθήστε τις σημαντικότερες δημοσιεύσεις σας

Η προώθηση δημοσιεύσεων δε θα ωφελήσει το ίδιο όλους τους τύπους ιστοσελίδων, όμως είναι σίγουρο πως τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά σε σχέση με όσα έχετε συνηθίσει να βλέπετε. Το κλειδί είναι να μοιράζεστε πάντα ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο ώστε να στοχεύετε στην αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Εφόσον έχετε προωθήσει κάποια δημοσίευση σας, ετοιμαστείτε για άνοδο της απήχησης και (λογικά) της αλληλεπίδρασης με αυτή.

Δείξτε στο κοινό σας ότι είσαστε άνθρωπος

Δείχνοντας πως πίσω από την ιστοσελίδα/επιχείρηση σας υπάρχουν πραγματικοί άνθρωποι μπορείτε να περιμένετε μόνο θετικά αποτελέσματα.

Πως μπορεί η σελίδα μιας επιχείρησης στο facebook να είναι προσωπική;

Μια ερώτηση για την προτίμηση του κοινού σας ή μια σκέψη σας σχετικά με το αντικείμενο σας μπορεί να έχουν πολύ καλά αποτελέσματα. Θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα μιας φωτογραφίας από ένα μέρος στο οποίο βρεθήκατε για επαγγελματικούς λόγους ή με μια ανακοίνωση σχετικά με κάτι που ετοιμάζετε και πρόκειται μελλοντικά να διαθέσετε.

Οι τρόποι για να δείξετε την ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησης σας ποικίλουν ανάλογα με το είδος και το ύφος της. Όλα τα παραδείγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω θα συγκεντρώσουν περισσότερα κλικ, likes, σχόλια και shares, απαιτούν όμως ένα δυνατό ιστορικό προβολής σας στο facebook.

Σημείωση: γνωρίζετε πως όσο περισσότεροι αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας τόσο περισσότεροι θα το δουν; Το facebook το θεωρεί πιο αξιόλογο και θα το προβάλει σε περισσότερα άτομα. Για αυτόν το λόγο πρέπει να ενθαρρύνεται η αλληλεπίδραση του κοινού σας με αυτό.

Σε ένα κοινωνικό δίκτυο, σίγουρα πρέπει να είσαστε κοινωνικοί

Εδώ η λογική μοιάζει με αυτή του προηγούμενου σημείου. Η συζήτηση είναι ο βασιλιάς των κοινωνικών δικτύων και πρόκειται για ένα από τα σπουδαιότερα κομμάτια που πρέπει να φροντίσετε. Είναι πιο σημαντικό από ποτέ να προκαλείτε συζητήσεις στη σελίδα σας στο facebook και φυσικά να συμμετέχετε σε αυτές.

Όσο μεγαλύτερη είναι η αλληλεπίδραση για κάθε ξεχωριστή δημοσίευσή σας, τόσο μεγαλύτερο είναι το EdgeRank score. Αυτό σημαίνει ότι η πιθανότητα να εμφανιστεί στις ενημερώσεις περισσότερων ατόμων αυξάνεται σημαντικά. Οι περισσότεροι γνωρίζετε πολύ καλά τα οφέλη μιας τέτοιας επιτυχίας για κάθε δημοσίευσή σας.

Ένας απλός τρόπος πετύχετε τα παραπάνω είναι να ενθαρρύνετε τους αναγνώστες σας να μοιράζονται μαζί σας τις απορίες τους και φυσικά να τους απαντάτε με ένα σχόλιο. Εκτός του ότι θα αυξήσετε τον αριθμό σχολίων, άρα την αλληλεπίδραση (engagement), θα χτίσετε μια πιο δυνατή σχέση με το κοινό σας. Δε νομίζετε πως αξίζει τον κόπο;

Μπορεί να σας φαίνεται εύκολο στην αρχή, όμως η δυσκολία θα φανεί όταν πλέον έχετε κερδίσει τους επισκέπτες σας και όλο και περισσότεροι από αυτούς θα επιθυμούν να μιλήσουν μαζί σας. Εκείνη είναι η στιγμή που πρέπει να είσαστε δίπλα σε όλους.

Συμπέρασμα

Η συνεχής πτώση της οργανικής απήχησης των δημοσιεύσεων στο facebook επηρεάζει μερικές σελίδες περισσότερο από άλλες. Αυτό που προτείνουμε είναι να εστιάσετε στο να μοιράζεστε περιεχόμενο που θα προκαλέσει την αλληλεπίδραση και αυτό γιατί τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι εργαλείο για να πετύχετε απευθείας πωλήσεις, αλλά ο τρόπος για να κάνετε τον καθένα ξεχωριστά να σας διαφημίζει χωρίς να το καταλαβαίνει.

Ποιότητα στην παραγωγή περιεχομένου και, ταυτόχρονα, ανθρώπινη και σοβαρή συμπεριφορά στα social media. Αυτά είναι όσα χρειάζεστε για να καλύψετε ένα σημαντικό μέρος της online προβολής σας.

Πηγή: www.seopedia.gr

About Socialshare

x

Check Also

Πώς θα αυξήσετε το engagement των Facebook posts σας;

1 δισεκατομμύριο posts από 30 εκατομμύρια εταιρικές Facebook σελίδες αναλύθηκαν και ρίχνουν φως στους παράγοντες ...

7 βασικές ερωτήσεις για να επιλέξεις το κατάλληλο Social Media Monitoring Tool!

Για να κατακτήσει μια επιχείρηση τους online στόχους της είναι σημαντικό να χτίσει μια social ...

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο